..: كليك :.. وبلاگ شخصي حميد عسكري
 
تورم و قرمزي لثه را چگونه درمان كنيم؟

علت تورم و قرمزي لثه چيست؟

مجله پزشكي و سلامت دكتر سوشا : لثه‌ اهميت به سزايي در سلامت دهان و دندان ايفا مي‌كند. در حالت عادي لثه‌ از بافت صورتي رنگ ضخيم، فيبري و پر از عروق خوني تشكيل شده‌ است كه استخوان‌هاي فك را مي‌پوشاند. اما گاهي به علل مختلف، لثه‌ دچار تورم و قرمزي شده و دردناك مي‌شود كه نياز به درمان و مراقبت دارد.

معمولاً علت اصلي تورم و قرمزي لثه بيماري ژنژيويت ( Gingivitis ) است، اما در برخي موارد هم ممكن است بيماري‌هاي لثه مسبب آن نباشند؛ بلكه علت آن ساير بيماري‌هايي باشند كه به دنبال آنها عوارضي چون حساسيت‌هاي دهاني و در نهايت تورم و قرمزي لثه ايجاد مي‌گردد.

اولين گام براي پيدا كردن بهترين راه درمان قرمزي لثه و تورم آن، مشخص كردن علت دقيق آن است. در ادامه مطلب علل اصلي و نحوه درمان قرمزي لثه و تورم آن‌ آورده شده است كه مي‌توانيد با مطالعه آن‌ها ديد خوبي نسبت به راهكارهاي درماني اين عارضه پيدا كنيد.

تورم و قرمزي لثه به علت ژنژيويت

ژنژيويت به معناي عفونت در بافت اطراف دندان‌ها مي‌باشد كه مي‌تواند منجر به تورم و قرمزي لثه‌ها شود؛ در برخي موارد ممكن است اين عارضه ايجاد خونريزي نيز بكند.

برخي از نشانه‌هاي ژنژيويت عبارتند از:

• جدا شدن لثه‌ از خط دندان‌ها
• بوي بد دهان و تنفس بدبو
• لق شدن دندان‌ها

ژنژيويت معمولاً در اثر عدم رعايت بهداشت دهان و دندان به ميزان كافي ايجاد مي‌گردد. اگر فكر مي‌كنيد كه بيماري ژنژيويت باعث تورم و قرمزي لثه شما شده است، حتماً به دندانپزشك مراجعه كنيد.

تورم و قرمزي لثه به علت بارداري

انجمن بارداري آمريكا هشدار مي‌دهد كه برخي از زنان باردار ممكن است در طول بارداري دچار تورم و قرمزي لثه شوند. تغييرات ناشي از هورمون‌هاي بارداري باعث تغيير نوع واكنش شما نسبت به باكتري‌هاي موجود در دهان مي‌شود؛ اين امر باعث مي‌شود شرايط مناسبي براي تشكيل پلاك‌هاي دنداني در دهان ايجاد شود و لثه‌ها حساس شوند.

زنان به ويژه در سه ماهه دوم بارداري خود در معرض اين مشكلات دهان و دندان قرار دارند؛ بنابراين مهم است كه در اين دوران مراقبت‌هاي دندانپزشكي لازم را به عمل آوريم و به طور منظم به دندانپزشك مراجعه كنيم.

تورم و قرمزي لثه به علت سوء تغذيه و بيماري

بعضي از شرايط و مشكلات پزشكي نيز ممكن است منجر به تورم و قرمزي لثه شود. بيماري‌هايي كه سيستم ايمني را تضعيف مي‌كنند، همچنين سوء تغذيه و بيماري‌هاي مزمن مي‌توانند به سلامت لثه‌ها آسيب برساند.

هنگامي كه اختلالات خود ايمني باعث كاهش گلبول‌هاي سفيد خون مي‌شود، كه تحت عنوان نوتروپني خود ايمن(neutropeenia autoimmune) شناخته مي‌شود، نيز ممكن است تورم و قرمزي لثه ايجاد گردد.

مصرف كم ويتامين C نيز مي‌تواند باعث تورم و قرمزي لثه شود. بزرگسالان بايد روزانه بين 75 تا 90 ميلي‌گرم ويتامين C مصرف كنند.

 

ادامه مطلب : تورم و قرمزي لثه را چگونه درمان كنيم؟

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۰۷:۰۷ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1032
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب