..: كليك :.. وبلاگ شخصي حميد عسكري
 
دستگاه فيزيوتراپي خانگي

دستگاه فيزيوتراپي خانگي چيست؟

دستگاه فيزيوتراپي خانگي وسيله‌اي است كه اين روزها طرفداران زيادي پيدا كرده است. تقريباً همه ما در اطراف خود حداقل يك نفر را داريم كه دچار مشكلات اسكلتي، عضلاني و يا عصبي مي‌باشد. اين نوع مشكلات پير و جوان نمي‌شناسد و در درازمدت افراد را درگير خود مي‌كند. بهترين روش درماني اين مشكلات، فيزيوتراپي است و چه چيزي بهتر از اينكه به‌جاي مراجعه مكرر به مراكز فيزيوتراپي، فيزيوتراپي را به خانه خود ببريم.

دستگاه فيزيوتراپي خانگي ابزاري براي تسكين دردهاي مزمن (مانند دردهاي پايين كمر) و يا دردهاي حاد ( مانند دردهاي حاملگي يا دردهاي پس از جراحي) محسوب مي‌شود. اين دستگاه از طريق ارسال انرژي الكتريكي با طول‌موج‌هاي مختلف به اعصاب، تأثير خود را مي‌گذارد. اين انرژي از طريق الكترودهايي كه روي پوست قرار مي‌گيرد، منتقل مي‌شود. براي همين به انتقال انرژي به اين طريق، تحريك عصبي از روي پوست يا TENS گفته مي‌شود.

قبل از اينكه يك دستگاه‌ فيزيوتراپي در منزل براي خود تهيه كنيد، مي‌بايست دانش خود را در زمينه فيزيوتراپي و همچنين نحوه عملكرد و روش استفاده از اين دستگاه افزايش دهيد. پس گام‌به‌گام با اين مقاله همراه ما باشيد.

معرفي رشته فيزيوتراپي

رشته فيزيوتراپي كه جزء رشته‌هاي توان‌بخشي محسوب مي‌شود، از زيرگروه‌هاي رشته تجربي است و فردي كه درنهايت از اين رشته فارغ‌التحصيل مي‌شود (فيزيوتراپيست) قادر است با استفاده از تكنيك‌هاي دستي، تمرينات ورزشي و دستگاه‌هاي ايجادكننده جريان الكتريكي، بر روي بهبودي توان ازدست‌رفته عضو هدف كار كند.

يكي از مهم‌ترين كاربردهاي فيزيوتراپي درمان بيماري هاي دستگاه حركتي بدن مي‌باشد. بيماري هاي تنفسي و دستگاه قلبي-عروقي نيز مي‌توانند تحت درمان با فيزيوتراپي قرار بگيرند. فيزيوتراپي با بهره‌گيري از تركيب ورزش، ماساژ و دستگاه‌هاي مولد انرژي الكترونيكي مي‌تواند يكي از مؤثرترين روش‌هاي درماني دردهاي استخواني-عضلاني و غيره باشد. اين روش عموماً بر جراحي ترجيح دارد و در اكثر موارد از درمان‌هاي دارويي نيز مؤثرتر است.

در حال حاضر چه نوع  دستگاه‌هاي فيزيوتراپي الكترونيكي در كلينيك‌ها موجود هستند و دستگاه فيزيوتراپي خانگي براساس كدام يك از آن‌ها طراحي شده است؟ در ادامه خواهيد خواند.

انواع دستگاه‌هاي فيزيوتراپي

دستگاه‌هايي كه در فيزيوتراپي استفاده مي‌شوند در حال حاضر عمدتاً به اشكال زير در بازار موجود مي‌باشند:

دستگاه‌هاي مبتني بر فراصوت

فراصوت يا اولتراسوند يكي از ابزارهاي متخصصين فيزيوتراپي در درمان آسيب‌هاي بافت نرم است. از ميان اين ...

 

ادامه مقاله : دستگاه فيزيوتراپي خانگي

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۲۳:۰۲ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 969
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب