..: كليك :.. وبلاگ شخصي حميد عسكري
 
 
سستي و طولاني نشستن يك تركيب مرگبار

سستي و طولاني نشستن عامل مرگ زودرس است؟

♥♥♥♥♥

سالمندان بايد فعال باشند

اخبار سلامت : دستورالعمل فعاليت فيزيكي توصيه مي‌كند كه بزرگسالان بين 64-18 سال و افراد بالاي 65 سال بايد هر هفته حداقل 150 دقيقه فعاليت فيزيكي متوسط يا 75 دقيقه فعاليت فيزيكي هوازي داشته باشند. به افرادي كه قادر به انجام فعاليت فيزيكي نيستند نيز توصيه مي‌شود تا جايي كه وضعيت جسماني و شرايط بدني شان اجازه مي‌دهد، از لحاظ جسمي فعال باشند.

اين در حالي است كه آمار نظر سنجي ملي سلامت سال 2016 نشان مي‌دهد كه تنها 44.9% از افراد مسن 74-65 سال، دستورالعمل‌هاي فعاليت بدني را مي‌دانند و همچنين تحقيقات قبلي نشان داده است كه افراد مسن روزانه بيش از 9 ساعت از وقت خود را صرف نشستن مي‌كنند.

يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد كه سستي و طولاني نشستن خطر مرگ و مير را در افراد بالاي 50 سال افزايش مي‌دهد و سالمنداني با فعاليت بدني كمتر، خطر مرگ و مير بالاتري دارند.

سستي و طولاني نشستن دشمن جان سالمندان

آسيب‌هاي سستي و طولاني نشستن به خوبي ثبت شده است. به عنوان مثال، مطالعه‌اي كه اخيراً به چاپ رسيده است، نشان مي‌دهد كه سستي و طولاني نشستن (بيش از 3 ساعت نشستن در روز) عامل بيش از 430000 مرگ در سراسر دنيا در هر سال است.

در اين آخرين مطالعه، دكتر اولگا تئو (Olga Theou) از گروه پزشكي دانشگاه دالوشياي (Dalhousie) كانادا و همكارانش روي تأثير سستي و.........

 

ادامه مطلب: سستي و طولاني نشستن يك تركيب مرگبار


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۰۶:۳۶ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]

 چگونه كراتينين خون را پايين بياوريم

 

كراتينين ماده دفعي است كه در نتيجه عملكرد ماهيچه ها در بدن آزاد مي شود و كليه با عمل تصفيه، كراتينين و اوره را از بدن دفع مي كند. در بيماري هاي كليه در نتيجه كاهش عملكرد كليه، كراتينين در بدن انباشته شده و بدن را مسموممي كند. بنابراين با اندازه گيري سطح كراتينين خون مي توان عملكرد كليه را سنجيد.

حتما بخوانيد: چگونه كراتينين خون را پايين بياوريم

BUN (نيتروژن اوره خون) شاخص مهم ديگري براي اندازه گيري عملكرد كليه است. در نتيجه سوخت و ساز پروتئين، ذرات دفعي در ادرار آزاد مي شوند. بنابراين سطح BUN موثر از رژيم غذايي روزانه و به خصوص جذب پروتئين است.
اندازه گيري سطح BUN و كراتينين دو شاخص مهم هستند كه اگر هر دو بالاتر از حد نرمال باشند، نشان دهنده اين است كه كليه صدمه ديده است. معمولا سطح كراتينين در بزرگسالان نسبت به افراد سالخورده بالاتر است.
از زماني كه افزايش سطح كراتينين و BUN تشخيص داده مي شود، اقدامات درماني براي بهبود صدمه وارد شده به بافت كليوي و بهبود عملكرد آن انجام مي گيرد.
– نوعي درمان هورمونيموثر در كاهش كراتينين و BUN وجود دارد اما با قطع درمان، مجددا اين شاخص ها بالا مي روند و از طرفي اثرات جانبي زيادي در نتيجه دريافت طولاني مدت هورمون مشاهده مي شود.
– نوع ديگر درمان، درمان گياهي است و در مقايسه با درمان هورموني اثر بادوام تري دارد و اثرات جانبي و ضرر كمتري دارد اما روند درمان، نسبتا آهسته است. درمان گياهي عملكردي در جهت گشاد كردن رگ هاي خوني، اثر ضد انعقاد و ضد التهابي و كاهش ذرات خارج سلولي ايفا مي كند تا بتواند كمبود اكسيژن و كم خوني در بافت هاي كليه را تسكين دهد.
درمان گياهي مي تواند علايم و اثرات اوليه و جانبي بيماري هاي كليه را كاهش دهد. زماني كه عملكرد كليه بهتر شود سطح كراتينين و BUN كاهش مي يابد. همچنين درمان هاي گياهي سيستم ايمني بدن را بهبود مي بخشند و بيمار را براي مبارزه با بيماري قوي تر مي كنند.
چگونه به روش طبيعي سطح كراتينين را كاهش دهيد
زماني كه سطح كراتينين و BUN به طور مداوم بالا باشد سبب اختلال در عملكرد كليه مي شود. در اين قسمت به چند راه طبيعي براي كاهش كراتينين خون اشاره مي شود.
رژيم غذايي
كراتينين به دو علت داخلي و خارجي در خون به وجود مي آيد. علت داخلي اين است كه كراتينين ماده دفعي فعاليت ماهيچه اي است كه در بدن به وجود مي آيد و علت خارجي اين كه بسته به ميزان پروتئيني كه با خوردن غذا جذب بدن مي شود، كراتينين افزايش مي يابد.
بنابراين گياه خواري مي تواند به كاهش كراتينين كمك كند. خوردن گوشت قرمز گاو، گوسفند،حبوبات، نمك و هر خوراكي كه پروتئين بالايي دارد، براي افراد كراتينين بالا، مضر است. در ضمن گياه خواري به كاهش خطر ابتلا به ديابت و پر فشاري خون كمك مي كند. مي دانيد كه ديابت و پرفشاري خون هر دو در وخيم تر كردن بيماري هاي كليه موثرند. در ضمن اين بيماران سعي كنند تا حد امكان مصرف داروهاي مسكن را كاهش دهند.
كاهش مصرف نمك
اگر بيمار تنها سطح كراتينين خون او بالا باشد وليفشار خونو التهاب و ورم كليه نداشته باشد، بايستي مصرف نمك را در رژيم غذايي خود كم كنند. اما اگر هم بيماري ورم و هم فشار خون دارد به طور سختگيرانه اي مصرف نمك را يا حذف و يا بسيار محدود كند.

بيشتر بدانيد: كاهش مصرف پروتئين راهي براي كاهش كراتينين خون

افزايش مصرف ويتامين
افرادي كه كراتينين بالا دارند بايد از غذاهايي كه غني از ويتامين A، B2 و C باشد بيشتر مصرف كنند.
موز كمتر بخوريد
موز منبع خوب پتاسيم است. زماني كه كليه صدمه مي بيند، پتاسيم اضافي به طور كامل از بدن خارج نمي شود و فرد در معرض افزايش خطر پتاسيم در خون قرار مي گيرند. علايم افزايش بيش از حد سطح پتاسيم در بدن شامل حالت تهوع و نبض ضعيف و در موارد شديدتر سبب مشكلات قلبي مي شود. پس بيماراني كه كراتينين بالا دارند موز كمتري ميل كنند.
چاي برگ گزنه
خوردن روزانه يك تا دو فنجان چاي گزنه به كاهش سطح كراتينين و بهتر كردن عملكرد كليه موثر است.
به كمك دستكش چند ساقه گياه گزنه كه حاوي تعدادي برگ است را جدا كنيد. آن ها را بشوييد. هر چند ساقه را با كش يا نخ به يكديگر متصل كنيد و از طناب يا بند لباس آويزان كنيد تا خشك شود سپس برگ هاي خشك شده را آسياب كرده و در شيشه اي نگهداري كنيد.
طرز تهيه چاي برگ گزنه
چند برگ تازه گزنه و يا يك تا دو قاشق برگ خشك و آسياب شده را در دو ليوان آب جوش بريزيد و اجازه دهيد به مدت ۵ تا ۱۵ بجوشد. سپس نوش جان كنيد.
چاي ريشه گياه قاصدك
گياه قاصدك گياه خودرو و داراي گل هاي زرد و روشني است. ريشه گياه قاصدك مي تواند مقدار ادرار را افزايش دهد و با اين كار، مواد دفعي، سموم و كراتينين را همراه با ادرار از بدن خارج مي كند.
طرز تهيه چاي ريشه گل قاصدك
هر گل قاصدك، دو پايه گل دارد يكي گل فرار سفيد رنگي كه همه آن را مي شناسند و ديگري گل زرد رنگ. حال گل قاصدك را از ريشه از خاك در آوريد. ريشه آن را با چاقو جدا كنيد. آن را تميز كنيد و روي سطح مشبكي قرار دهيد تا در طي چند روز، ريشه خشك شود. سپس آن را آسياب كنيد و در شيشه اي نگهداري كنيد. هر بار يك تا دو قاشق از ريشه قاصدك آسياب شده را در يك ليوان آب جوش بريزيد و ۵ تا ۱۰ دقيقه صبر كنيد تا خيس بخورد و دم بكشد. سپس اين چاي پرخاصيت را ميل كنيد.
سلوي يا مريم گلي
تحقيقات نشان داده است كه مريم گلي مي تواند سرعت تصفيه خون از كراتين را افزايش دهد و جريان خون را در كليه بهبود مي بخشد. برگ هاي مريم گلي غني از كربوهيدرات، تانين، پروتئين، آهن، كلسيم و ويتامين A است.

بيشتر بدانيد: مكمل‌هاي كيتوزان (كيتوسان) را امتحان كنيد

ورزش
از ورزش هاي شديد و سنگين اجتناب كنيد چون فعاليت سنگين، سطح كراتينين را در خون بالا مي برد.
رعايت تغذيه و درمان گياهي به كاهش سطح كراتينين كمك مي كند بدون اين كه بار اضافي را به كليه وارد كند يا به آن صدمه بزند، با اين حال باعث بهبودي كامل كليه يا جلوگيري از پيشرفت بيماري نمي شوند. بنابراين كاهش كراتينين هدف نهايي نيست و هدف درمان هاي پيشرفته تر براي جبران صدمات وارده به كليه است.

منبع: انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي استان زنجان 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۲۴:۲۵ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
 
گردو براي لاغري مفيد است ؟

گردو براي لاغري خوبه يا نه؟  

خواص گردو براي لاغري چيست؟

 

شايد تا بحال سوالات بالا را بارها از خودتان پرسيده باشيد و به دنبال يك پاسخ درست درباره گردو و اينكه براي لاغري مفيد است بوده ايد ، در اينجا ميخواهيم يك پاسخ مطمئن به شما بدهيم. 

 

گردو براي لاغري مناسبه؟

اخبار سلامت : به طور كلي گردو غني از اسيدهاي چرب امگا 3 و ساير مواد مغذي است كه با كاهش خطر ابتلا به چاقي و ديابتدر ارتباط است. گردو همچنين مي‌تواند اشتها را به طور مؤثر كاهش دهد و از اين طريق به لاغري كمك كند. با اين حال خوردن تعداد انگشت شماري گردو ابزار مؤثري براي لاغري و كاهش وزن است.

تأثير گردو براي لاغري

اكنون محققان متوجه شدند كه چرا گردو براي لاغري مؤثر است. آن‌ها به 9 بيمار چاق بستري در پنج روز متوالي نوشيدني حاوي 48 گرم گردو (50 ميلي ليتر اسموتي حاوي حدود 7 عدد گردو و 315 كالري) يا يك دارونماي مشابه با طعم و كالري يكسان دادند. سپس بعد از گذشت يك ماه از رژيم غذايي منظم........

 

ادامه مطلب: گردو براي لاغري مفيد است ؟


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۱۵:۴۸ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]

 

7 تا از نشانه هاي سرطان پوست كه نمي بينيم

تشخيص سرطان با نشانه هاي سرطان پوست

مجله سلامت : در 99% مواقع نشانه هاي سرطان پوست به طور واضح در خارج از بدن قابل مشاهده هستند. با اين حال در برخي از افراد نشانه هاي سرطان پوست قابل مشاهده و خارجي نيستند. در واقع ملانوم پيشرفته مي‌تواند با ساير علائم غير پوستي مانند سردرد همراه باشد اما تشخيص سرطان از روي اين نشانه هاي سرطان پوست كه ديده نمي‌شوند، كار آساني نيست و شايد متوجه ارتباط اين نشانه‌ها با سرطان پوست نشويد. هرچند كه تشخيص وجود ضايعه بدخيم روي پوست آنچنان آسان نيست، اما بسيار آسان‌تر از تشخيص نشانه هاي غير قابل مشاهده سرطان پوست است.
در اين مطلب به علائم غير پوستي و اولين نشانه هاي سرطان پوست اشاره مي‌كنيم.

توده‌هاي زير پوستي از نشانه هاي سرطان پوست

اگر زير پوستتان توده‌اي را احساس مي‌كنيد و به خصوص اگر اين توده‌ها در نواحي مانند كشاله ران، زير بغل و گردن هستند ممكن است نشانه هاي سرطان پوست باشد كه به گره‌هاي لنفاوي بدن گسترش يافته است.

چنين شرايطي شايع نيست، اما گاهي سيستم ايمني بدن از بروز ضايعات پوستي اوليه روي پوست جلوگيري مي‌كند، حتي اگر سرطان متاستاز داده باشد. در چنين صورتي سرطان پوست شما آغاز شده است، اما شما هرگز ضايعات پوستي را نمي‌بينيد، بلكه سرطان به گره‌هاي لنفاوي گسترش يافته است و در اثر عملكرد سلول‌هاي سيستم ايمني گره‌هاي لنفاوي شما دچار تورم مي‌شوند.

در صورت پيدا كردن توده‌اي در هر كجاي......

 


ادامه مطلب : 7 تا از نشانه هاي سرطان پوست كه نمي بينيم


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۲۱:۴۹ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]

الگوي خوابيدن در بيماران ام اس چگونه است؟

 اختلال خواب ، مختص بزرگسالان نيست. اين روزها بسياري از كودكان نيز با اين اختلال دست و پنجه نرم مي كنند؛ اختلالي كه در كنار عارضه مشهودش كه خواب آلودگي روزانه است، عوارض غير مشهود فراواني دارد؛ از كاهش سطح ايمني گرفته تا اختلال رشد. در اين گفتگو، دكتر خسرو صادق نيت، فلوشيپ اختلالات خواب و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران به همين عارضه اخير اشاره مي كند و توصيه ها و هشدارهاي لازم را به والدين ارائه ميدهد. با اين گفتگو همراه شويد.

حتما بخوانيد : كمبود خواب در كودكي عامل ديابت در بزرگسالي است

خواب مطلوب براي كودكان و نوجوانان چه ويژگي هايي دارد؟
– خواب مطلوب، خوابي است كه كيفيت و كميت خوبي داشته باشد. نياز افراد بالغ به خواب در طول شبانه روز، بين ۷٫۵ تا ۸٫۵ ساعت است. البته اين ميزان خواب ممكن است در افراد مختلف كمي بيشتر يا كمتر باشد. در زمان بلوغ ممكن است ميزان خواب افزايش يابد كه اين مسئله طبيعي است. همچنين بلوغ مصادف است با آماده شدن براي رقابت هاي تحصيلي و آزمون هاي پي در پي كه اين شرايط يعني كارهاي فكري و خستگي ناشي از درس خواندن هم باعث مي شود نوجوانان به خواب بيشتري نياز داشته باشند.

چه زماني مي گوييم فرد خواب خوبي ندارد؟
– ۸ ساعت خواب طبيعي شامل خواب سبك، نيمه سبك، عميق و خواب روياست. هر عاملي كه نسبت اين مراحل را به هم بزند، حتي اگر فرد ظاهرا به اندازه كافي خوابيده باشد، باعث مي شود خواب خوبي را تجربه نكند و در طول روز كسل باشد. خواب با كيفيت خوابي است كه شامل ۲۵-۲۰ درصد خواب رويا، ۲۵-۲۰ درصد خواب عميق، حدود ۵۰ درصد خواب نيمه عميق و كمتر از ۱۰ درصد خواب سبك باشد.

زود از خواب بيدار شدن باعث چه مشكلاتي در كودكان يا نوجوانان مي شود؟
– ۲ ساعت آخر خواب اهميت زيادي براي حافظه و تثبيت مطالب ياد گرفته شده قبلي دارد. دانش آموز پشت كنكوري كه هميشه ۸ ساعت مي خوابيده، نبايد به دليل مطالعه بيشتر دروس، ۸ ساعت خواب را به ۶ ساعت تقليل دهد. ثابت شده اين كار نتيجه عكس مي دهد و دانش آموز بي خواب مجبور است براي خواندن يك مطلب چند برابر معمول وقت صرف كند و كمتر آن را به خاطر بياورد.

 

بي خوابي ممكن است باعث بروز برخي بيماري هاي جسمي و رواني مانند اضطراب ميشود

بيشتر بدانيد : آيا خواب زياد نيز براي سلامتي خوب است يا بد؟

  
دير خوابيدن چه تاثيري در كيفيت زندگي افراد دارد؟
– كودكان و نوجواناني كه مشغول درس خواندن، استفاده از اينترنت، تماشاي ماهواره و … هستند و دير مي خوابند و نزديك ظهر بيدار مي شوند، كيفيت خواب خوبي نخواهند داشت چون نور و سروصدا تاثير زيادي در مختل كردن كيفيت خواب شان دارند و از همه مهم تر ريتم خواب و بيداري اين افراد است كه با شرايط شبانه روز مطابقت ندارد و باعث بي نظمي در ريتم بيولوژيك خواب مي شود. به طور معمول زمان شروع خواب و بيداري هر فرد بايد در ساعت خاصي باشد. توصيه مي شود ساعت خواب نوجوانان از حوالي ۱۰-۹ شب شروع شود و تا ساعت ۷-۶ صبح ادامه يابد.

آيا اختلال در ريتم خواب تاثيري در رشد جسمي و رواني نوجوان خواهد گذاشت؟
– بدن انسان هنگام شب چند هورمون مهم ترشح مي كند. يكي از اين هورمون ها ملاتونين ياهمان هورمون خواب است. وقتي اين هورمون افزايش مي يابد به خواب مي رويم و وقتي كاهش مي يابد از خواب بيدار مي شويم. علاوه بر اين، هورمون رشد نيز در خواب به خصوص خواب عميق ترشح مي شود كه در سنين كودكي و نوجواني اهميت زيادي دارد. نوجواناني كه خواب بي كيفيتي دارند با كاهش ترشح هورمون رشد روبرو مي شوند و اين مسئله در رشد جسماني آنها تاثير منفي مي گذارد. افراد كنار رشد جسمي|، رشد عقلي هم دارند. بنابراين سطح هوشي و عقلي هم ممكن است تحت تاثير خواب بد قرار بگيرد. وقتي كودك يا نوجوان خواب خوبي نداشته باشد، در طول روز بي حوصله و كسل خواهد بود، در نتيجه فعاليت بدني كمتري هم خواهد داشت و احتمال افزايش وزن و چاقي اش هم وجود دارد.

آيا اختلال در ريتم خواب باعث بروز بيماري هم مي شود؟
– بي خوابي ممكن است باعث بروز يا تشديد برخي بيماري هاي جسمي و رواني مانند اضطراب  و افسردگي شود. برخي از اختلالات خواب در بروز ديابت هم اثر مستقيمي دارند كه يكي از آنها وقفه تنفسي حين خواب نام دارد. اين بيماري در كودكان و نوجواناني كه چاق هستند يا لوزه هاي بزرگي دارند بيشتر ديده مي شود و بارزترين علامت آن خروپف شبانه است. كودك يا نوجواني كه در خواب خروپف مي كند و طي روز نيز خواب آلوده است، احتمالا به اين بيماري مبتلاست. چنين كودكاني در آينده بيشتر در معرض ديابت و افزايش فشار خون خواهند بود.

 
الگوي بد خواب را چگونه مي توان تغيير داد؟
– خواب خوب لازمه يك بيداري خوب و موثر است. براي داشتن خواب خوب بايد از قبل برنامه ريزي كنيم. همه افراد؛ چه كودك و نوجوان و چه بزرگسال بايد از يك ساعت قبل، خود را براي خواب آماده كنند و در ساعت معيني بخوابند. محيط خواب بايد آرام باشد، مواد محرك بيداري مانند چاي و قهوه حداقل ۳ ساعت قبل از خواب مصرف نشوند و شام سبكي ميل شود. الگوي بد خواب را مي توان به مرور تغيير داد و اصلاح آن به حدود ۲ تا ۳ هفته زمان نياز دارد.

بيشتر بدانيد : الگوي خوابيدن در بيماران ام اس چگونه است؟

بي خوابي در كودكان,علت بي خوابي كودك

خواب نقش مهمي در تنظيم حركات و عملكرد اجزاي داخلي بدن دارد

 
شب بيداري احتمال ابتلا به كبد چرب، فشار خون و يبوست را افزايش مي دهد
دكتر آگاه : خواب نقش مهمي در تنظيم حركات و عملكرد اجزاي داخلي بدن دارد و اگر نظم نداشته باشد، بدن با مشكلات زيادي روبرو خواهد شد. مطالعات نشان داده افرادي كه خوب نمي خوابند، به ويژه كساني كه عادت به خواب شبانه كافي و مطلوب ندارند يا كارشان شبانه است، سوخت و ساز طبيعي بدن شان به هم مي ريزد و مانند كساني كه خواب طبيعي دارند، نيست. يكي از بيماري هاي مهمي كه در اين افراد ديده مي شود، كبد چرب است كه ميزان ابتلايش در اين افراد، ۲ برابر كساني است كه خواب شبانه كافي دارند.

افرادي كه خواب خوبي ندارند، معمولا وزن بالايي هم دارند. بيماري ديگري كه تحت تاثير شب بيداري است، فشار خون بالاست. فشار خون در افرادي كه خواب راحتي ندارند يا شب ها بيدار هستند به طرز محسوسي بالاتر است. چرخه طبيعي توليد و ترشح آنزيم ها و هورمون هاي گوارشي از چرخه شبانه روزي تبعيت مي كند؛ يعني بعضي از اين هورمون ها و آنزيم ها، شب ها و هنگام خواب ترشح مي شوند و بعضي هم روز و هنگام بيداري، بنابراين حركات گوارشي در افرادي كه چرخه خواب و بيداري شان به هم خورده به شكل افراد معمولي نيست و آنزيم ها و هورمون ها نقش كامل خود را ايفا نمي كنند.

افراد شب زنده دار ممكن است حركات گوارشي غيرعادي هم داشته باشند. يكي از اختلالات حركات گوارشي در اين افراد يبوست است. حتي هضم غذا نيز در افراد بي خواب دچار مشكل است. البته موارد گفته شده تحقيقاتي بود كه روي بزرگسالان انجام شده ولي بي خوابي روي كودكان و نوجوانان هم تاثير بسيار بدي خواهد گذاشت. اگر براي بيدار ماندن تا ديروقت كودكان يا نوجوانان اقدام مناسبي انجام نشود، قطعا اختلالات ساختاري در سيستم عملكردي، گوارش و ساير اندام هاي كودك يا نوجوان در حال و آينده ايجاد خواهد شد. كودكان از همان ابتدا بايد طوري پرورش داده شوند كه شب ها حتما بخوابند. تغيير عادات، كار نسبتا دشواري است و نبايد اجازه داد كار به جايي بكشد كه كودك يا نوجوان بي خواب شود.

 منبع: هفته نامه سلامت


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۳۴:۴۸ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]

درمان عفونت هاي زنانه با عسل

راه درمان عفونت هاي زنانه چيست؟

 عفونت قارچي واژن يكي از شايع‌ترين عفونت هاي زنانه در سن باروري است و ممكن است به يك مشكل جدي تبديل شود زيرا سويه‌هاي كانديدايي كه عامل عفونت هستند، نسبت به داروهاي ضد قارچي كه معمولاً مورد استفاده قرار مي‌گيرند، ايمني ايجاد مي‌كنند. بسياري از زنان روش‌هاي طبيعي براي درمان عفونت هاي زنانه را انتخاب مي‌كنند و از مواد طبيعي مانند زنجبيل، آلوئه ورا و آب زغال اخته براي درمان عفونت‌هاي قارچي واژن استفاده مي‌كنند.

تحقيقات جديد و مكرري درباره تأثير عسل براي درمان عفونت هاي زنانه انجام شده است و نتايج نشان مي‌دهد كه عسل ماده طبيعي مفيد براي درمان عفونت هاي زنانه و واژينال است. به نظر مي‌رسد عسل خاصيت ضد قارچي عالي و توانايي از بين بردن علائم عفونت قارچي واژن را دارد، به ويژه هنگامي كه با موم زنبور عسل، روغن زيتون يا ماست مخلوط شود. در اين مقاله به بررسي تأثير عسل در درمان عفونت هاي زنانه مي‌پردازيم، اگر مي‌خواهيد بهترين راه درمان عفونت هاي زنانه را پيدا كنيد، با ما همراه شويد.

شواهدي براي مؤثر بودن عسل در درمان عفونت هاي زنانه

بهتر است براي اينكه شما ....

ادامه مطلب : درمان عفونت هاي زنانه با عسل

منبع فارسي : سايت تخصصي پزشكي دكتر سوشا

منبع لاتين : beatcandida.com


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۰:۱۹ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1041
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب