..: كليك :.. وبلاگ شخصي حميد عسكري
 
داروي گياهي براي درمان لاغري مفرط

مجله پزشكي و سلامت دكتر سوشا : برخي از شما ممكن است نياز داشته باشيد كه وزن خود را افزايش دهيد؛ گاهي به دليل حفظ سلامتي پزشكتان اين توصيه را به شما مي‌كند يا اينكه لاغري مفرط باعث ايجاد نارضايتي از ظاهرتان شده است. در اينجا با نگاهي دقيق به دلايلي كه يك فرد نياز به افزايش وزن دارد و همچنين راه‌هاي طبيعي رسيدن به اين هدف خواهيم انداخت.

متخصصان تغذيه معتقدند كه اضافه كردن وزن اغلب پيچيده‌تر از كاهش وزن مي‌باشد. براي درمان لاغري مفرط جنبه‌هاي متعددي مي‌بايست تحت كنترل قرار بگيرد: بايد از دريافت كالري اضافي از طريق غذاهاي صنعتي و فراوري‌شده اجتناب كرد، بايد مطمئن شويم كه بيماران داراي اشتهاي كافي جهت استفاده از وعده‌هاي غذايي توصيه شده باشند و همچنين بيماري‌هاي گوارشيمرتبط با لاغري مفرط درمان شوند.

گام اول در درمان لاغري مفرط اين است كه پزشكتان تشخيص دهد علت اصلي مشكل شما چيست. پس از آن مي‌توان داروي گياهي و روش درماني مناسب را براي آن انتخاب كرد.مثلا تغذيه كودكان كم وزن متفاوت از ساير هم‌سن و سالانشان است.

در زير اصلي‌ترين علت‌هاي لاغري مفرط آورده شده است كه به احتمال زياد مشكل شما به خاطر يكي از آن‌ها به وجود آمده است.

علل لاغري مفرط چيست؟

برخي افراد به علل مختلف دچار كاهش وزن مي‌شوند و از وزن ايدئال خود فاصله مي‌گيرند؛ گام اول در درمان لاغري مفرط اين است كه پزشكتان تشخيص دهد علت اصلي مشكل شما چيست. علل اصلي لاغري مفرط در زير آمده است:

• علل ژنتيكي : افرادي وجود دارند كه نمي‌توانند بيش از مقدار محدودي غذا مصرف كنند. هنگامي كه آن مقدار غذا به معده آن‌ها مي‌رسد گروهي از هورمون‌ها كه در كنترل اشتها نقش دارند، ترشح مي‌شوند و مانع از ادامه غذا خوردن مي‌گردند.

• داشتن فيبر عضلاني بيشتر : گاهي اوقات تركيب ژنتيكي بدن فرد به گونه‌اي است كه داراي فيبرهاي عضلاني بيشتري نسبت به ساير افراد مي‌باشد. اين ويژگي باعث مي‌شود كه آن‌ها حتي در حالت استراحت نيز انرژي بيشتري بسوزانند؛ نتيجه اين امر آن است كه اين افراد به سختي وزن اضافه مي‌كنند.

• ويژگي‌هاي ذاتي : افرادي وجود دارند كه داراي طبيعتي عصبي و بي‌قرار هستند. آن‌ها نمي‌توانند يكجا بنشينند و به طور مداوم در حال فعاليت هستند؛ حتي زماني كه نشسته‌اند مدام پاهاي خود و دست‌هايشان را حركت مي‌دهند. همه اين‌ها باعث مي‌شود كه آن‌ها در هر لحظه كالري بيشتري نسبت به ساير افراد بسوزانند.

• مشكلاتي در جذب : جذب مواد مغذي يكي از مهم‌ترين عواملي است كه در درمان لاغري مفرط نقش دارد. بنابراين افرادي كه در جذب اين مواد مشكل دارند دچار لاغري مفرط خواهند شد.

• بيماري هاي خاص : بعضي از بيماري‌ها مانند پركاري تيروئيد، بي‌اشتهايي عصبي (آنوركسيا)، پرخوري عصبي (بوليميا)، اسهال مزمن ، اضطراب ، افسردگي و غيره مانع از درمان لاغري مفرط مي‌شوند. با دانستن علت بي اشتهايي عصبي كه تقريبا مهمترين عامل لاغري مفرط محسوب مي‌شود در كنار بررسي ساير عوامل، مي‌توان تا حد زيادي به درمان بيماران كمك كرد.

علل لاغري مفرط چيست؟

براي درمان لاغري مفرط روش‌هاي مختلفي وجود دارد؛ برخي از روش‌ها با كمك داروهاي شيميايي هستند كه به دليل عوارض جانبي به نسبت زيادشان توصيه نمي‌شوند. بنابراين بهتر است با كمك روش‌هاي طبيعي و گياهي كه عوارض كمتري خواهند داشت به هدف خود برسيد.

در زير چند داروي گياهي اصلي براي درمان لاغري مفرط آورده شده است:

درمان لاغري مفرط با استفاده از داروي گياهي شنبليله

شما ممكن است خيلي با داروي گياهي شنبليله آشنا نباشيد، اما اين گياه داراي اثراتي شگفت‌انگيز براي درمان لاغري مفرط است. در حقيقت، اين گياه به خاطر تأثيري كه در افزايش سايز سينه و باسن داشت شناخته شد، البته اگر به طرز صحيح از آن استفاده كنيد.

گياه شنبليله داراي خواصي شبيه استروژن زنانه است. همچنين براي كاهش كلسترول و تثبيت قند خون مناسب است و به دليل فيبر موجود در آن از يبوست جلوگيري مي‌كند؛ اما چگونه آن را مصرف كنيد؟

شما معمولاً مي‌توانيد اين گياه را به صورت تازه از تره‌بار تهيه كنيد و يا پودر آن را از عطاري تهيه كنيد؛ حتي ممكن است پزشككپسول آن را براي شما تجويز كند؛ اما شما مي‌توانيد آن را به روش‌هاي زير مصرف كنيد:

• از طريق مصرف دانه‌هاي آن.
• كپسول‌ها يا قرص هاي آن كه در عطاري‌ها و داروخانه‌ها موجود است.
• از طريق استفاده از آرد آن كه در بعضي مناطق در نان‌هايي تحت عنوان نان مصري به كار مي‌رود.
• پودر آن براي طعم دادن به غذاهاي مختلف
• چاي يا دم نوش

طريقه مصرف داروي گياهي شنبليله براي درمان لاغري مفرط

بدون شك، شايع‌ترين روش مصرف آن اين است كه دانه‌هاي آن را به صورت چاي ، زماني كه از خواب بيدار مي‌شويد و در اواسط بعد از ظهر مصرف كنيد. يك فنجان آب جوش بگذاريد، 5 بذر گياه را در آن بيندازيد و چند دقيقه صبر كنيد.

شما بايد در طول روز مقدار زيادي آب بنوشيد، اين باعث افزايش اشتهاي شما مي‌شود. هميشه به ياد داشته باشيد كه حداقل دو ليتر آب در روز بخوريد. داروي گياهي شنبليله همچنين حاوي ساپونين (saponins) است كه به بهبود هضم غذا كمك مي‌كند، آنزيم‌هاي گوارشي را بهبود مي‌بخشد، باعث مي‌شود كالري در بدن شما به شكل سالم انباشته شود و در نهايت باعث درمان لاغري مفرط خواهد شد.

درمان لاغري مفرط با استفاده از داروي گياهي شنبليله

درمان لاغري مفرط با استفاده از داروي گياهي قاصدك

داروي گياهي ريشه قاصدك يك تقويت كننده با طعمي تلخ است كه به طور سنتي براي درمان كاهش اشتها، ضعف، سنگ‌هاي صفراوي، كوله سيستيت و يبوست استفاده مي‌شود. علت تلخي طعم آن وجود موادي مانند گلوكوزيدهاي لاكتون سوزوئيتپن(sesquiterpene lactones glyغير مجاز مي باشدides) است كه باعث افزايش ترشح مواد از كيسه صفرا شده و در نتيجه هضم را تحريك مي‌كند.

داروي گياهي گل قاصدك نيز نقش تقويتي دارد و باعث تحريك اشتها مي‌شود؛ ولي برعكس ريشه گياه، داراي طعمي شيرين مي‌باشد. به لطف طعم شيرين آن، جريان خون صفرا تحريك مي‌شود، درنتيجه آنزيم‌هاي گوارشي را بهبود مي‌دهد. براي اينكه قاصدك بر روي شما اثر داشته باشد، شما بايد آن را سه بار در روز استفاده كنيد و اولين بار، پس از بيدار شدن از خواب باشد.

چهار گل قاصدك را در يك فنجان آب جوش قرار داده شود. وقتي به خوبي دم كشيد، مي‌توانيد آن را بنوشيد. نيم ساعت بعد، مي‌توانيد يك موز بخوريد. خوردن يك موز در روز نيز به درمان لاغري مفرط شما به روشي سالم كمك مي‌كند.

ادامه مطلب : داروي گياهي براي درمان لاغري مفرط

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۱۴:۵۰ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 1015
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب