..: كليك :.. وبلاگ شخصي حميد عسكري
 
علت قرمزي لثه در كودكان چيست ؟

قرمزي لثه در كودكان چيست ؟

مجله پزشكي و سلامت : هر كسي دوست دارد لبخند بزند، به ويژه اگر دندان‌ها و لثه‌هاي سالمي داشته باشد. داشتن يك لبخند زيبا با دندان‌هاي سفيد و لثه صورتي رنگ نشان دهنده سلامت دهان و دندان است. با اين حال ممكن است بعضي از افراد متوجه شوند كه لثه‌هايشان رنگ طبيعي خود را ندارند و تا حدودي قرمز شده‌اند. قرمزي لثه در كودكان و بزرگسالان مي‌تواند نشانه‌اي هشدار دهنده از وجود يك مشكل در وضعيت سلامتي فرد باشد.

زماني كه صحبت از سلامت دهان و دندان مي‌شود اغلب توجهمان به سمت پوسيدگي هاي دنداني و نامرتب بودن آن‌ها مي‌رود. اما بايد بدانيم كه توجه به سلامت لثه‌ها اهميت بسيار زيادي دارد؛ چرا كه لثه‌ها علاوه بر نقش مهمي كه در سلامت دندان‌ها ايفا مي‌كنند در سلامت عمومي فرد نيز اهميت به سزايي دارند. پس در مورد علت قرمزي و التهاب لثه خود و كودكتان حساس باشيد.

ما اغلب فكر مي‌كنيم بيماري لثه مربوط به بزرگسالان است اما اينطور نيست. كودكان و نوجوانان نيز در معرض خطر ابتلا به بيماري لثه يا فرم ملايم‌تر آن يعني التهاب لثه يا ژنژيويت ( gingivitis ) هستند. بنا بر گزارش‌ها در صورتي كه بيماري لثه در افراد زير 18 سال به خوبي درمان نشود ممكن است در 50% موارد به مشكلات جدي‌تر لثه در بزرگسالي منجر شود.

قرمزي لثه در كودكان نشانه چيست ؟

قرمزي لثه در كودكان مي‌تواند علل مختلفي از آماس لثه گرفته تا عفونت‌هاي شديد و بيماري‌هاي دهان و دندان داشته باشد. قرمزي لثه در كودكان اغلب نشانه اوليه بسياري از مشكلات دهان و دندان مي‌باشد. در بيشتر موارد به دنبال قرمزي لثه در كودكان ، تورم ، حساسيت ، درد و گاهي خونريزي ايجاد مي‌گردد. اين علائم هميشه و به طور آشكارا ديده نمي‌شوند، بنابراين قرمزي لثه در كودكان بايد به عنوان اولين علامت از وجود مشكلات دهاني مورد پيگيري قرار بگيرد تا از بدتر شدن آن جلوگيري شود.

قرمزي لثه در كودكان نشانه چيست ؟

علت قرمزي لثه در كودكان چيست ؟

هر داستاني يك آغازي دارد و علت قرمزي لثه در كودكان باكتري‌ها هستند. دهان شما روزانه صدها نوع باكتري توليد مي‌كند. هنگامي كه اين باكتري‌ها با باقي‌مانده ذرات غذا و قندها در محيط بسته دهان قرار گيرند، ماده چسبنده سفيدي به نام پلاك ايجاد مي‌كنند.

اين پلاك‌ها هستند كه باعث ...

ادامه مطلب : علت قرمزي لثه در كودكان چيست ؟

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۰:۰۴ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1096
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب