..: كليك :.. وبلاگ شخصي حميد عسكري
 

متن كامل مقاله : سلامت روان در محيط كار


هفته سلامت روان

در سراسر جهان، بيش از 300 ميليون نفر از افسردگي رنج مي‌برند و افسردگي علت اصلي ناتواني بسياري از افراد است، همچنين بسياري از اين افراد علائم اضطراب نيز دارند. يك مطالعه اخير توسط سازمان بهداشت جهاني (WHO) برآورد مي‌كند كه هر ساله 1 تريليون از بودجه اقتصادي جهان خرج افسردگي و اختلالات اضطرابي مي‌شود. به همين دليل است كه سلامت روان اهميت زيادي دارد و ۱۰ اكتبر برابر با ۱۸ مهر ماه از طرف فدراسيون جهاني بهداشت روان (WFMH) به عنوان  ” روز جهــــــاني بهـــــــداشت روان “ اسم نهاده شده است. اين فدراسيون براي اين روز در هر سال، يك شعار خاص را بر مي‌گزيند.

در ايران نيز هفته پاياني مهر ماه (30-24 مهر) به نام هفته سلامت روان نام گذاري شده است و عمده ‌ترين هدف در اين هفته ارتقا و افزايش آگاهي مردم نسبت به مسائل بهداشت روان مي‌باشد.

بيكاري و محيط كار ناامن تهديدي براي سلامت ذهن

تا به حال فكر كرديد كه بيكاري چقدر ميتونه به سلامت ذهنتون آسيب برسونه؟ ميدونيد كار كردن تو يه محيط كار ناامن هم ميتونه براتون مشكلات رواني ايجاد كنه؟

بيكاري يك عامل خطر شناخته شده براي مشكلات سلامت روان است، در حاليكه بازنشسته شدن يا شاغل بودن در يك محيط كار امن محافظ سلامت روان شما است. يك محيط كاري منفي ممكن است منجر به مشكلات جسمي و رواني، استفاده افراطي از مواد مخدر يا الكل و مشكلات سلامت ذهن ديگر شود.

محيط كار سالم ، سلامت روان را ترويج داده و احتمال اختلال رواني و مشكلات روانپزشكي را كاهش مي‌دهد. از آنجايي كه سلامت روان افرادي كه در محيط كار سالم كار مي‌كنند، بيشتر است، دستاوردهاي اقتصادي چنين محيط كارهايي نيز بيشتر است.

بيشتر بخوانيد : سه روش خلاقانه براي تناسب اندام در محل كار

در ادامه اين مطلب، به اختلالاتي در محيط كار كه ممكنه سلامت روان را به خطر بيندازه و باعث مشكلات رواني در افراد بشه، اشاره مي‌كنيم. اين مطلب را بخونيد و در آخر، ديدگاه خود راجع به محيط كاري كه در آن شاغل هستيد را با ما به اشتراك بگذاريد. چقدر محيط كاري كه در آن كار مي‌كنيد سلامت روان شما را تضمين مي‌كند؟ آيا محيط كارتان پر تنش است و ممكنه به سلامت ذهنتون آسيب برسونه؟

بيكاري و محيط كار ناامن تهديدي براي سلامت ذهن

كليدي‌ترين نكات راجع به محيط كار و سلامت ذهن ....

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۲:۲۲ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 1012
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب