..: كليك :.. وبلاگ شخصي حميد عسكري
 
نتيجه تصويري براي واكسن آنفولانزا

 

متن كامل : واكسن آنفولانزا در بارداري

 خلاصه مطلب در زير :

چرا تزريق واكسن آنفولانزا در بارداري ضروري است؟

مجله سلامت : شيوع بيماري آنفولانزا در زنان باردار بيشتر از زناني است كه باردار نيستند. تغييرات در سيستم ايمني بدن ، قلب و ريه‌ها در دوران بارداري باعث مي‌شود زنان باردار و زناني كه به تازگي زايمان كرده‌اند، مستعد ابتلا به بيماري آنفولانزا باشند، حتي ممكن است به خاطر شدت بيماري بستري شوند. علاوه بر اين، مطالعات نشان داده است كه تزريق واكسن آنفولانزا در بارداريمي‌تواند نوزاد را نيز پس از زايمان از آنفولانزا محافظت كند؛ زيرا تزريق واكسن آنفولانزا در بارداري باعث مي‌شود كه مادر آنتي بادي هاي خود را به كودك منتقل كند و وجود اين آنتي بادي ها در بدن نوزاد باعث مي‌شود كه تا چند ماه اول پس از تولد از ابتلا به بيماري آنفولانزا در امان باشد.

مركز كنترل بيماري (CDC) توصيه مي‌كند كه زنان باردار در طول هر سه ماهه بارداري خود مي‌توانند واكسن آنفولانزا بزنند تا خود و نوزادشان را از بيماري آنفولانزا محافظت نمايند. اگر چه اطلاعات زيادي راجع به واكسن آنفولانزا وجود دارد و شواهد نشان مي‌دهند كه واكسن آنفولانزا را مي‌توان با خيال راحت در دوران بارداري استفاده كرد اما اين اطلاعات و شواهد راجع به سه ماهه اول بارداري كمي محدود است. همچنين بايد بدانيد كه استفاده از اسپري بيني آنفولانزا در بارداري ممنوع است.

 

با اينكه استفاده از واكسن آنفولانزا در بارداري ممانعتي ندارد اما بهتر براي استفاده از آن با پزشك معالج خود مشورت كنيد.

 

آيا تزريق واكسن آنفولانزا در بارداري ايمن است؟

مطالعه ميليون‌ها زن طي سال‌هاي زياد نشان مي‌دهند كه تزريق واكسن آنفولانزا در بارداري ايمني بسيار خوبي نسبت به بيماري آنفولانزا در زنان باردار و نوزادشان ايجاد مي‌كند.

زمان تزريق واكسن آنفولانزا در بارداري

همانطور كه مي‌دانيد از آنجايي كه هر ساله انواع مختلفي از آنفولانزا شيوع پيدا مي‌كند، هر ساله براي ايمني به بيماري آنفولانزا بايد واكسن آنفولانزا تزريق كنيد. واكسن آنفولانزا ، از ويروس غيرفعال شده (كشته شده) ساخته مي‌شود. در حالي كه اسپري بيني آن با ويروس زنده و ضعيف شده ويروس آنفولانزا ساخته مي‌شود، به همين دليل:

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۲۰:۴۰ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 1051
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب