..: كليك :.. وبلاگ شخصي حميد عسكري
 
براي درمان سرماخوردگي چه بخوريم؟

براي درمان سرماخوردگي چه بخوريم؟

 

مواد غذايي مفيد براي تقويت سيستم ايمني بدن و درمان سرماخوردگي و آنفولانزا

اگر به دنبال رژيم غذايي براي درمان خانگي سرماخوردگي و آنفولانزا بدون نياز به داروهاي شيميايي هستيد اين مطلب را از دست ندهيد.

رژيم غذايي براي درمان سرماخوردگي

 

سرماخوردگي

 

بستني يخي

بستني يخي مي‌تواند درد، تورم و خشكي گلو را تسكين دهد. همچنين بدن شما را هيدراته كرده كه كليد مبارزه با سرماخوردگي است. نوشيدن مايعات كافي به مرطوب شدن و نرمي مخاط كمك مي‌كند.

از بستني يخي‌هايي استفاده كنيد كه 100% از آبميوه‌هاي طبيعي درست شده است تا مطمئن شويد ارزش غذايي دارند و تركيب آب و شكر نيستند. همچنين مي‌توانيد اين بستني يخي‌ها را خودتان در منزل درست كنيد.


درمان سرماخوردگي

 

ساندويچ بوقلمون

اين ساندويچ حاوي پروتئين، كليد درمان سرماخوردگي است. اگرچه امكان دارد حس خوبي نسبت به آن نداشته باشيد اما خوردن آن شما را براي مبارزه با ويروس سرماخوردگي آماده مي‌كند.


آنفولانزا

 

نوشيدني سبزيجات

حتي اگر زماني كه سالم هستيد سالاد نمي‌خوريد، حتما در زمان سرماخوردگي يك ليوان نوشيدني سبزيجات بنوشيد. اين كار باعث بالا بردن آنتي اكسيدان بدن، تقويت سيستم ايمني و در نتيجه مبارزه با ويروس سرماخوردگي و آنفولانزا مي‌شود.


درمان خانگي سرماخوردگي

 

سوپ سبزيجات

از جمله غذاي مناسب سرماخوردگي مي توان به سوپ سبزيجات اشاره كرد. اين غذا هم ارزش غذايي بالايي دارد و هم در رساندن مايعات به بدن كمك مي‌كند. برخي تحقيقات نشان مي دهد اين غذا در درمان سرماخوردگي و آنفولانزا بسيار موثر است.


داروي سرماخوردگي

 

سير

سير مي‌تواند چاشني خوبي براي غذاهايي مانند سوپ باشد. اين ماده غذايي با تقويت سيستم ايمني بدن به بهبود سرماخوردگي و آنفولانزا كمك كرده و براي گرفتگي بدن مسكن خوبي به شمار مي رود. 


براي سرماخوردگي چه بخوريم؟

 

زنجبيل

اين ماده غذايي براي رفع معده درد و حالت تهوع در زمان سرماخوردگي و آنفولانزا بسيار مفيد مي‌باشد. برخي مطالعات نشان مي‌دهد كه براي مقابله با التهاب نيز مناسب است. همچنين مي‌توانيد زنجبيل را به مواد غذايي ديگر به صورت رنده يا پودر شده اضافه كنيد. نوشيدني زنجبيل را نيز حتما امتحان كنيد.


درمان گياهي سرماخوردگي

 

چاي داغ

نوشيدن چاي سبز يا چاي سياه براي به دست آوردن آنتي اكسيدان به عنوان درمان خانگي سرماخوردگي پيشنهاد مي شود. تنفس در مجاورت بخار چاي باعث باز شدن مجاري بيني مي‌شود. براي تسكين گلو درد يك قاشق عسل و يك قطره ليمو نيز به آن اضافه كنيد. اگر كافئين شما را اذيت مي‌كند، گياه چاي را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.


ويروس سرماخوردگي

 

موز

يك عدد موز را ببريد و خميري كنيد و يا حتي كامل بخوريد. موز در معده به راحتي هضم مي‌شود و مي‌تواند درمان خوبي براي تهوع، استفراغ و اسهال باشند. بعد از رفع حالت تهوع دكترها خوردن موز را به بيماران توصيه مي كنند.


غذاي مناسب سرماخوردگي

 

نان تست

نان تست و كراكرها غذاي مناسبي براي مبارزه با سرماخوردگي و آنفولانزا هستند. اين مواد غذايي با سوپ نودل و مرغ تركيب بسيار خوبي را مي‌سازند.


سرماخوردگي

 

آبميوه هاي طبيعي

اگر اشتهايتان برگشت حتما يكي از اين نوشيدني‌ها را امتحان كنيد چرا كه از نظر غذايي و ميزان كالري مناسب هستند. دنبال نوشيدني‌هاي بدون لاكتوز باشيد كه شكر كمي دارند و حداقل 6 گرم پروتئين در آن‌ها يافت مي‌شود.


درمان سرفه

 

انگور كولي (Elderberry)

استفاده از انگور كولي براي درمان خانگي سرماخوردگي پيشنهاد مي شود. اين ميوه داراي مواد مغذي به نام آنتي اكسيدان است و همچنين مي تواند با التهاب و درد در زمان سرماخوردگي و آنفولانزا مبارزه كند. در بعضي از آزمايشگاه‌هاي پزشكي عصاره‌هايي از انواع توت‌ها براي مقابله با ويروس آنفولانزا آزمايش شدند. اما دانشمندان معتقدند كه به مطالعات بيشتري در اين زمينه نياز است. همچنين پيشنهاد ما اين است كه هر سال واكسن آنفولانزا بزنيد.


درمان سرماخوردگي

 

قارچ

قارچ‌ شامل ماده معدني به نام سلنيوم، انواع ويتامين‌هاي گروه B، ريبوفلاوين و نياسين هستند. موادي كه به بدن در بسياري از زمينه‌ها كمك مي‌كند. به طور مثال اگر سلنيوم بدن كم باشد، احتمال ابتلا به ويروس آنفولانزا بيشتر مي‌شود. و همچنين كمبود آن باعث ابتلا به آنفولانزاي شديدتر مي شود. ريبوفلاوين و نياسين هم نقش مهمي در سلامت سيستم ايمني بدن دارند.


آنفولانزا

 

توت آساي (acai berry)

رنگ تيره اين ميوه به خاطره موادي بنام آنتوسيانين‌ها است. به طور كلي آنتي اكسيدان‌هاي موجود در اين ميوه راه حلي براي داشتن زندگي سالم و جلوگيري از ابتلا به بيماري ها از جمل سرماخوردگي و آنفولانزا است. اين نوع توت را مي توان در انواع آبميوه‌ها و اسموتي‌ها مخلوط كرده و از آن لذت ببريد يا خشك شده آن را با غلات صبحانه مخلوط كنيد.


درمان خانگي سرماخوردگي

 

صدف

صدف‌ها داراي زينك (روي) هستند كه قدرت مبارزه با ويروس سرماخوردگي و آنفولانزا را به بدن مي‌دهد. زينك به توليد و فعاليت گلبول هاي سفيد خون و در نتيجه افزايش ايمني بدن كمك مي‌كند. همچنين به سيستم‌ ايمني بدن براي بهبود زخم كمك مي‌كند.


داروي سرماخوردگي

 

هندوانه 

خوردن هندوانه صرفا براي ايجاد طراوت نيست! هندوانه رسيده شامل آنتي اكسيداني به نام گلوتاتيون است. اين ماده مي‌تواند به سيستم ايمني بدن براي مبارزه با انواع عفونت، سرماخوردگي و آنفولانزا كمك كند. براي اينكه گلوتاتيون بيشتري به بدن خود برسانيد، قسمت گوشتي قرمز رنگ هندوانه كه به پوست سفيدآن نزديك‌تر است را ميل كنيد.


براي سرماخوردگي چه بخوريم؟

 

جوانه گندم

جوانه گندم بخشي از گندم است كه سرشار از زينك، آنتي اكسيدان و ويتامين B مي باشد. جوانه گندم تركيب خوبي از فيبر، پروتئين و چربي‌هاي سالم است. اگر دوست داشتيد مي‌توانيد آرد جوانه گندم را نيز به جاي خود جوانه گندم استفاده كنيد.


درمان گياهي سرماخوردگي

 

ماست كم چرب

پروبيوتيك موجود در ماست كم چرب و ساير محصولات ممكن است از شدت سرماخوردگي و آنفولانزا بكاهد. مطالعات اخير نشان مي دهد احتمال ابتلا به سرماخوردگي و آنفولانزا در افرادي كه ويتامين D كمتري دارند، بيشتر است.


درمان گياهي سرماخوردگي

 

اسفناج

اسفناج داروي سرماخوردگي است چرا كه سرشار از اسيد فوليك مي باشد. اسيد فوليك به بدن كمك مي‌كند تا سلول‌هاي جديدي توليد كرده و DNA را ترميم مي‌كند. همچنين داراي فيبر، آنتي اكسيدان و ويتامين C است. اسفناج خام يا كمي پخته شده فوايد بيشتري براي مصرف كننده دارد.


ويروس سرماخوردگي

 

سيب زميني شيرين

مانند هويج، سيب زميني شيرين هم داراي بتاكاروتن است. در بدن اين مواد به ويتامين A تبديل مي‌شود. اين ماده راديكال‌هاي آزاد موجود در بدن را از بين مي‌برد، براي سيستم ايمني بدن مفيد بوده و در كاهش روند پيري تاثير مثبتي دارد. به همين دليل براي درمان سرماخوردگي و آنفولازا به بيماران توصيه مي شود.


غذاي مناسب سرماخوردگي

 

كلم بروكلي

اين كلم كه به راحتي در هر ميوه فروشي پيدا مي‌شود سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند، از بدن محافظت مي‌كند و شامل ويتامين A و است. آنتي اكسيدان گلوتاتيون دارد. سعي كنيد از بروكلي در اكثر غذاهاي خود استفاده كنيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۵۳:۵۶ ] [ حميد عسكري ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 1046
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب